در حال بارگزاری...

همه چیز درباره جت پرینتر صنعتی

اگر قصد خرید یک دستگاه جت پرینتر صنعتی برای خط تولید کارخانه خود را دارید مطالعه این مطلب را که کمتر از 15 دقیقه وقت شما را میگیرد، از دست ندهید چرا که در این مطلب می خواهیم صفر تا صد جت پرینتر صنعتی را از اجزای تشکیل دهنده تا نحوه عملکرد ، مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 


جت پرینتر صنعتی چیست و با مدل های غیر صنعتی آن جه فرقی می کند؟

همانطور که پیش از این نیز در مقالات ب سایت دیاکو آسیا به تعریف جت پرینتر پرداخته ایم جت پرینتر دستگاهی الکترونیکی، مکانیکی و هیدرولیکی است که بر روی مسیر خطوط تولید کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی از قبیل صنایع غذایی ، دارویی ، سلولوزی ، آرایشی و بهداشتی و سایر صنایع سبک و سنگین نصب شده و کاربرد اصلی آن درج اطلاعات ضروری بر روی محصولات از قبیل تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء ، قیمت ، شماره سریال ، لوگو ، بارکد و سایر اطلاعات مهم می‌باشد. حال اگر این کاربرد های ذکر شده در زمانی کوتاه تر و در مقابل ابعادی وسیع تر قابل انجام باشد جت پرینتر از نوع صنعتی است.

اجزای اصلی جت پرینترهای صنعتی

در این بخش از مقاله می خواهیم به تحلیل و بررسی اجزای تشکیل دهنده جت پرینتر های صنعتی بپردازیم و ببینیم چه چیزی در این دستگاه وجود دارد که آن را از سایر جت پرینتر ها متمایز می کند.
برد الکترونیکی دستگاه: در واقع اصلی ترین و مهم ترین بخش تشکیل دهنده دستگاه جت پرینتر آن هم از نوع صنعتی برد آن می باشد که در حکم مغز چاپگر بوده و کنترل عملیات پرینت را بر عهده دارد. در واقع کلیه فرمان های چاپ و تنظیم سرعت چاپ توسط این بخش صادر می شود.

هد چاپگر: که وظیفه آن دریافت اطلاعات از برد الکترونیکی و پاشش جوهر بر روی محصولات می‌باشد.

سیستم جوهر رسانی: این بخش از دستگه که خود شامل مخزن جوهر، مخزن حلال (در بعضی از جت پرینترها)، فیلتر تصفیه جوهر، پمپ و شیلنگ‌های حاوی جوهر می‌باشد و وظیفه رساندن جوهر از مخازن گوناگون به هد پرینتر صنعتی را دارا می باشد.

چشمی الکترونیکی: که نزدیک هد قرار دارد و وظیفه آن شناسایی محصولات بر روی خط تولید و ارسال فرمان چاپ به برد الکترونیکی می‌باشد.

پیش از خرید دستگاه جت پرینتر صنعتی دقت داشته باشید که مشخصات فنی دستگاه شما با آنچه که مورد نیاز کارخانه شماست هم خوانی داشته باشد.

جت پرینترهای صنعتی چگونه کار می کنند؟

سیستم عملکرد جت پرینترهای صنعتی بر اساس پاشش غیر تماسی جوهر مخصوصا به صورت ذرات رنگی بار دار شده و چسبیدن ذرات جوهر بر روی محصولات به نحوی که نوشته چاپ شده در برابر رطوبت و استحکاک مقاوم بوده و به سادگی از روی محصول پاک نشود، می‌باشد در واقع همین سیستم پاشش غیر تماسی موجب شده است تا سرعت چاپ در جت پرینتر صنعتی چند برابر جت پرینترهای غیر صنعتی باشد.

تفاوت جت پرینتر های صنعتی با نمونه های غیر صنعتی؟

فاحش ترین و بارز ترین تفاوت جت پرینتر صنعتی با نمونه های مشابه غیر صنعتی در نحوه پاشش جوهر، سرعت چاپ، مکانیزم چاپ اتوماتیک و دوام آن می باشد.

انواع جت پرینتر های صنعتی شامل موارد زیر است:

جت پریتر های CIJ
جت پرینتر های Drop On Demand
جت پرینتر با سیستم HP
جت پرینترهای دستی یا ثابت

در مقالات بعدی در ارتباط با هر یک از انواع ذکر شده به صورت کامل و جامع صحبت خواهیم کرد. با ما در وبلاگ سایت دیاکو آسیا همراه باشید.