در حال بارگزاری...

۳ راهکار طلایی برای خداحافظی با خشکی جوهر در جت پرینتر

یکی از بزرگترین معضلاتی که کاربران دستگاه جت پرینتر و یا سایر دستگاه های چاپ با آن به وفور مواجه می شوند،خشکی جوهر و گرفتگی نازل هاست.

این معضل شاید به ظاهر مشکل نه پندان پیچیده ای به نظر برسد اما در صورتی که به آن توجه نکنید می تواند عمر دستگاه چاپ شما را به شدت کاهش دهد. ما در این مقاله طلایی و ارزشمند قصد داریم تا روش ها و نکاتی را به شما یاداوری کنیم تا با انجام این کارها از خشکی جوهر جت پرینتر خود جلوگیری کرده و از ضرر و زیان های ناشی از آن در امان بمانید و همیشه یک جت پرینتر خوب و با کیفیت داشته باشید . لطفا تا انتها این مقاله همراه ماه باشید…

راهکار طلایی 1:روزی 1 مرتبه از دستگاه جت پرینتر خود تست پرینت بگیرید.

بهترین و در عین حال ساده ترین راه برای مقابله با خشکی جوهر در جت پرینتر استفاده مداوم از جت پرینتر است. حتی در زمانی که خط تولید به هر دلیلی کار نمی کند شما به عنوان کاربر دستگاه موظف هستید که روزی 1 مرتبه تست پرینت بگیرید. این کار ساده کمک می کند تا نازل های دستگاه شما دچار گرفتگی نشوند.

لازم است این نکته مهم را بدانید که در صورت سهل انگاری و خشکی جوهر در جت پرینتر شاید بتوانید با قراردادن نازل ها در حلال های مخصوص جت پرینتر خود را به عرصه چاپ بازگردانید اما در جریان باشید که استفاده از این تکنیک یا راه نجات محدود است و بیش از 2 یا نهایت 3 مرتبه دیگر جوابگو نخواهد بود. ضمنا بهتر است پروسه قراردادن نازل در حلال توسط تعمیر کار خبره انجام شود تا از ضربه زدن بیشتر به هد دستگاه جلوگیری شود.

راه کار طلایی 2:اسپری کردن حلال روی نازل های جت پرینتر

یک راه کار ساده اما طلایی دیگر برای جلوگیری از خشک شدن جوهر جت پرینتر ای است که حداقل هفته ای یک بار روی نازل های دستگاه خود را با اسپری حلال شستشو دهید. برای این کار می توانید حلال مخصوص را از فاصله ی مشخص بر روی هد اسپری کنید. این کار را سه مرتبه تکرار کنید و سپس با فشردن پمپ مخصوص جوهر را به سر دستگاه هدایت کنید (اصطلاحا پرچ کنید).

در صورتی که جوهر به صورت روان و بدون حباب از هد دستگاه خارج نشد این کار را تکرار کنید.در هر صورت باید توجه داشت که شستشوهای مکرر و پرچ کردن زیاد، مصرف جوهر را بسیار افزایش می دهد و در نهایت باعث بالا رفتن هزینه های چاپ می شود.

راه کار طلایی 3: پزشک جت پرینتر خود باشید

اگر مثل یک پزشک خوب و کارامد با نگاه کرن به خروجی چاپ جت پرینتر خود توانستید از شرح حال آن به درستی آگاه شوید آنجاست که می توانید انتظار این را داشته باشید که برای مدت طولانی تری با دستگاه خود به صورت موفق کار کنید.

مشکلات شایع در جت پرینتر:

۱: هنگامی که چاپ انجام شده روی محصول به صورت ناقص انجام شود ، به طوریکه بعضی از خطوط یا نوشته ها کامل انجام نشوند که در این حالت احتمال کثیف شدن و یا جوهری شدن هد در اطراف لوله گاتر یا درب هد وجود دارد.

۲: نمایشخطای EHT و یا خطای Phase ( drop) detection در صفحه نمایش جت پرینتر که نشان از کثیف شدن تیغ های شارؤ و تیغه های آشکار سازجت پرینتر است.

۳: نازل گرفتگی

در لا به لای مطالب بالا از شستشوی جت پرینتر صحبت کردیم در این قسمت از مقاله می خواهیم برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند چگونه باید نازل جت پرینتر خود را جدا کنند مراحل انجام شستشوی جت پرینتر را توضیح می دهیم.

راهنمای شتشوی تیغه های جت پرینتر

  1.  ابتدا هد دستگاه را خاموش کرده و آن را به صورت عمودی قرار میدهیم
  2. کاور هد را باز میکنیم
  3. پیچ گاتر را میبندیم و صفحات H.V ونازل لوله گاتر را با حلال شستشو میدهیم
  4. بعد از اینکه مراحل شستشو با دقت انجام شد هد را خشک می کنیم پیچ گاتر را باز کرده و هد را مجددا روشن میکنیم دستگاه آماده به کار میباشد.

نکته : هیچگاه در زمان خاموش کردن جت پرینتر ، هد را شستشو ندهید حتی اگر جوهر روی صفحات H.V وجود داشت این کار باعث گرفتگی شدید در نازل می شود .

 

دیاگو آسیا پیش رو در ارائه خدمات جت پرینتر و چاپگرهای صنعتی به سراسر کشور